Wednesday, February 27, 2013

Diferenta dintre un domn si un baiat


Ieri și azi am intrat în contact mai mult or mai puțin forțat cu doi comentatori din hyperspatziul apropiat, unul celebru ca un campion și altul cunoscut drept un – să-i zic așa – simpatic pion portokakiu dup-acilea, mai cunoscut ca fănel al lu’ E.U. (sunt convins că tipul rânjește acum mânzește, fiindcă-l pun bine cu-o persoană care le trebuiește celor ce nu mișcă niciun dește dacă nu le folosește). În mod ciurprinzător, personajul celebru s-a comportat ca un adevărat domn, răspunzându-mi demn și articulat ca un corm, chiar dacă nu i-a căzut prea bine modul meu poezesc de adresare et alii chestiuțe colaterale, dar esențiale în speță, tale quale, pe când celălalt, pe care se pare că-l citesc destui pretini cu iq relativ înalt, printre care și my friend Tina Borg, care mi l-a linkuit pe dl băiat cică galant, n-a catadicsit nici măcar să-mi scoată comentariul de la moderare, deși sunt convins că l-a citit din capu’ locului dintr-o suflare, neîndrăznind – cel puțin până acuma – să mai facă vreo mișcare, ca să se creadă că e ocupat tare și n-are timp de parlare… oops.  Poftim întâmplare:

1) Cazul domnului :
AVP spune:
Dle, iți spun ce ți-am spus și pe Facebook : onest și transparent era ca PDA – și oricine se regăsește într-o postură asemănătoare – să ne fi spus acest lucru de la bun început, căci de-acum adversarii săi și ai României prooccidentale, pe care nu ne îndoim că distinsul editorialist transatlantic vrea să o servească sincer, își vor aminti că PDA et comp ne spuneau până mai ieri că ei – și numai ei – reprezintă societatea civilă de elită, nu altceva… Adicătelea, de ce nu s-a spus din capu locului că distinșii boieri ai minții aborigene de dreapta militează de fapt pentru regruparea societății civile în jurul serviciilor de siguranță statală, cele care țin în vigoare vechiul nostru nat, așa cum îl cunoaștem încă de pe vremea tovului Ceașcă: hipercentralizat și superbirocrat, campion mondial la pensiile militare de stat ? That is the question
Altfel, cred că nimeni n-are de gând să nege ceea ce spui dta. Stie toată lumea că serviciile de sigurantză statală sunt ultimile redute în calea tensiunilor ce pot amenința orice stat, la un moment dat. Problema e alta, în realitate, și o putem prefigura prin întrebarea : despre ce stat vorbim ? Căci dacă vorbim de vechiul stat al “tovilor și băieților”, doar un pic mai upgradat după ‘revoluția’ ce ne-a eliberat, tovi și băieți care consumă cea mai mare parte a bugetului de stat, între noi fie vorba, fie prin sutele de mii de pensionari din fostul stat (și nu mă gândesc acum la pensiile de rahat ale pollimii muncitoare, ci la pensiile securității populare et alii angarale militare), fie prin faptul că chiar și azi nu poți fi salariat în aparatul de stat dacă n-ai primit ‘bunul și aprobat’ de la un băiat de băiat, ca altădat, atunci cred că nu trebuie sa fii economist eminent, ca dta, ca să pricepi că un astfel de stat nu mai poate rezista, în condițiile libertății New Media, ale austerității pe care a adus-o Criza globală de resurse (care nu va mai pleca nikagda), plus că nici Netocrația (în caz că ai auzit de ea) nu va mai fi de acord să stea în poziție de drepți în fața unor politicieni și a unor servicii care-n fond și la urma urmelor vor depinde aproape în exclusivitate de imaginea pe care le-o va face chiar ea, clasa dominantă din iepoca informaționalismului, fir-ar ea…
Asta e situația, după parerea mea.
Dragos Paul Aligica Dragos Paul Aligica spune:
Domnule,
eu pot să vă dau dreptate, dar vă rog eu, haideți să lăsăm înțepături de astea ieftine, puerile și inutile:
“….își vor aminti că PDA et comp ne spuneau până mai ieri că ei – și numai ei – reprezintă societatea civilă de elită, nu altceva… ” etc.
Ptr cei ce nu știu, AVP este semnătura unui dizident din anii 80, unul pe bune, poet de mare talent și față de care am un mare respect. Dar care din pacate uneori scapă condeiul în moduri care fac praf puncte de vedere întemeiate altfel, pe care le susține.
Si acum vă rog eu: nu puneți în cârca unei iluzorii entități colective sau grupări un punct de vedere cu privire la care mai sus am făcut tot ce era omenește posibil să mi-l asum ca AL MEU DOAR. Eu înțeleg că sunt multe miniți constipate cu ideea că există o cabală care face și drege. NU e. SI sper oricum că dv nu faceți parte dintre acele minți. Dar și dacă există cabala respectiva, eu nu fac parte din ea. Vorbesc aici în nume STRICT PERSONAL și mă adresez așa cum am spus, unei audiențe inteligente, informate și responsabile.
AVP spune:
Politețea mea reglementară – față de care, după cum bine știți, orice poet are oroare, darmite unul “de mare talent” – n-ar schimba cu nimic datele problemei, dragă domnule Aligică. Mă bucur însă că ați înțeles din prima ce-am vrut să zic : da, actualul stat hipercentralizat, superbirocrat și care e consumat aproape in integrum doar de elita din vechiul stat comunist ori de progenitura-i de pe nat, plus de sistemu-i clientelar hipertrofiat, nu va mai putea fi păstrat (oricâte sisteme de siguranță s-ar crea, peste cele existente deja). Asta e situația, în fond și la urma urmelor. Noroc cu Europa, care oricât ne-am transforma noi în altceva – fiindcă altfel nu se va putea – ne va ține lângă vatra sa, astfel că la un moment dat vom deveni și noi europeni sadea (iar rumâni – cine o mai vrea…).
Rămânem pretini, pai cum altcumva ? Bună seara.
2) Cazul băiatului :
AVP spune: Comentariul tău e în așteptare.
O prietena mi-a atras atenția asupra articolului tău, prietena mea știind, desigur, că și io gândesc cam cum zici dta acilea, și nu de ieri de azi, păi cum drea… Stiindu-te, la rându-mi, fan al Elenei Udrea, dă-mi voie să te-ntreb, însă : chiar, ce te face să crezi ca băgarea Elenei Udrea la înaintare – de către criptokakii de pe-ale noastre ponoare – și oferirea frumoasei doamne drept mâncare ori desfatare pentru Antena Mogulului Uriaș (care când vorbeste despre gențile, tocurile, rujurile, atitudinile și afacerile faimoasei doamne parcă ar fi calul nazdravan al Zmeului mâncând jar din făraș) nu face parte tot din strategia de la Lubianka, mintenaș… ? :idea: De ce, adicătelea, criptoportokakii s-ar comporta atât de anapoda, oferind un baban cal de bătaie Antenelor lu Drakula, în loc să le ia preșu de subt picioare și s-o trimită pe doamna cu pricina la plimbare ? That is the questia, frățioare.

++++++++++++++++++
Text original & comments: aici.

No comments:

Post a Comment